Polityka prywatności

 

I. Postanowienia wstępne

Administratorem danych osobowych jest Biuro Rachunkowe BRAEM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60-171), przy ul. Żmigrodzkiej 41/49 lok. 309, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzony przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0001073986, posiadająca NIP: 7792563945 (zwana dalej „BRAEM”). Z BRAEM można kontaktować się pisemnie na adres siedziby lub drogą e-mailową na adres: kontakt@braem.pl.
Niniejsza Polityka Prywatności zawiera informacje na temat przetwarzania przez BRAEM danych osobowych osób korzystających bądź reprezentujących podmioty korzystające z usług BRAEM, w tym także osób odwiedzających serwisy internetowe BRAEM (zwanych dalej „Klientami”).

II. Podstawa przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe są przetwarzane przez BRAEM zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej „RODO”) w celu:

  1. nawiązania relacji handlowych, w tym udzielenia odpowiedzi na zadawane pytania ofertowe Klientów oraz zawarciem i wykonywaniem usług przez BRAEM w ramach zawartej umowy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  2. świadczenia usługi newsletter (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  3. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na BRAEM dotyczących obowiązków podatkowych i rachunkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednakże konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości nawiązania relacji lub realizacji przedmiotu umowy.

III. Podstawowe zasady przetwarzania danych osobowych

BRAEM przetwarza dane osobowe jedynie w minimalnym zakresie, niezbędnym do realizacji celów dla których są zbierane. Cele zbierania danych osobowych Klientów są jasno określone. BRAEM realizuje prawa Klientów dotyczące ich danych osobowych zgodnie z przepisami prawa, w tym dba o poprawność danych Klientów i każdorazowo reaguje na wnioski o sprostowanie lub aktualizację danych.

IV. Odbiorcy danych osobowych

BRAEM może udostępniać Państwa dane osobowe następującym kategoriom odbiorców:

  1. podwykonawcom świadczącym usługi na rzecz BRAEM, w tym zapewniającym wsparcie informatyczne, usługi księgowe i finansowe oraz prawne;
  2. usługodawcom działającym jako odrębni administratorzy, zgodnie z własnymi politykami prywatności, w szczególności operatorom finansowym (w przypadku realizacji płatności), operatorom pocztowym (w przypadku wysyłki korespondencji);
  3. właściwym organom podejmującym czynności na podstawie przepisów prawa, w tym organom ścigania, samorządowym, rządowym oraz nadzorczym, wskazanym w ustawie AML.

V. Przekazanie danych osobowych do państw trzecich

Administrator nie przekaże Państwa danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy („EOG”), do kraju, które nie zapewnia stopnia ochrony danych stosowanego w Unii Europejskiej („Państwo trzecie”).

VI. Kategorie danych osobowych

Kategorie Państwa danych osobowych przetwarzanych przez BRAEM zależą od zakresu przetwarzania. W zakresie niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy oraz realizacji wymagań Ustawy o AML, przetwarzane będą najczęściej:

  1. dane identyfikacyjne – imię, nazwisko (nazwiska), PESEL, nr i seria dowodu osobistego;
  2. adres zamieszkania / korespondencyjny;
  3. adres wykonywania działalności gospodarczej (w przypadku JDG);
  4. dane kontaktowe – numer telefonu, adres poczty elektronicznej;
  5. numer identyfikacji podatkowej;
  6. miejsce zatrudnienia, stanowisko;
  7. numer rachunku bankowego;
  8. inne dane, o ile znajdą się w umowie lub zostaną przez Państwa przekazane.

VII. Okres przechowywania danych osobowych

  1. Dane osobowe, w tym dane przetwarzane na potrzeby procesów wynikających z ustawy AML, będą przechowywane przez okres 5 lat liczonych od rozwiązania/wygaśnięcia umowy.
  2. Dane przetwarzane w celu dokonywania rozliczeń będą przechowywane przez okres przechowywania dokumentacji księgowej i podatkowej wynikający z przepisów prawa.
  3. Dane przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń będą przechowywane przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów kodeksu cywilnego.

VIII. Prawa osób, których dane dotyczą

Każdy Klient, którego dane osobowe są przetwarzane przez BRAEM ma prawo do:

  1. dostępu do treści swoich danych;
  2. sprostowania i aktualizacji danych;
  3. żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub przenoszenia danych;
  4. wycofania zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (nie wpływa na zgodność przetwarzania, dokonanego na podstawie zgody przed jej wycofaniem);
  5. wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Skorzystanie z uprawnień może być realizowane w dowolny sposób, w tym poprzez wysłanie na adres e-mail rodo@braem.pl żądania wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail) Klienta.

IX. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu systemowi podejmowania decyzji (w tym w formie profilowania).

X. Pliki cookie

BRAEM stosuje pliki cookie, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych BRAEM i przechowywane w urządzeniach końcowych Klientów przeglądających strony. Dane gromadzone przy użyciu plików cookie są zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz Klientów i są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

XI. Podstawa prawna stosowania plików cookie

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookie w urządzeniu końcowym. Klient przeglądający strony internetowe BRAEM może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookie określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookie do swojego urządzenia.